ART A L’ESCOLA

El Guernica

El Guernica fou un quadre que el govern republicà va encarregar a Picasso per l'Exposició Universal de París al 1937. Era un quadre de gran format en el que el pintor malagueny no estava acostumat a treballar. Després dels esdeveniments de la Guerra Civil, Picasso va plasmar en la seva  obra els desastres de la guerra.

Malgrat les diferents interpretacions que s'han fet del quadre per part de defensors i detractors de l'obra, El Guernica ha passat a ser una icona mundial de les barbaritats de la guerra i de la brutalitat humana.

El Cicle Superior de Primària rep el nom de Pau i Treva. És per aquest motiu que hem escollit aquesta obra.

Obra que va ser pintada en blanc i negre i nosaltres hem volgut donar una nota de color. Color que ens obre a l'esperança que un altre món és possible....

No ha estat una feina fàcil, el nostre Guernica és una obra col.lectiva realitzada pel alumnes de sisè. Ells han decidit els colors que utilitzarien per fer un crit d'esperança.

Al costat del quadre hi trobareu un Mapa Mundi on ens mostra, en color blanc, els països que actualment, en la seva totalitat o parcialment, encara no han trobat la pau.

Trobareu el nostre Guenica al primer replà de l’edifici de LLevant, per l’escala de Xaloc.

Montcada i Colònia Güell 2013-14